Шопінг, реклама, маркетинг у фільмах часто показані з сатирою та гумором. Та й справді у більшості людей є купа непотрібних речей у коморі, ми часто несвідомо стаємо «заручником» реклами. А вкінці листопада узагалі весь світ шаленіє через Чорну п’ятницю та обговорює покупки зі знижками.
У багатьох стрічках цікаво і небанально показують проблеми споживацького суспільства та речі, які складно помітити зі сторони. Зібрали 7 фільмів про шопінг, значення речей та їх цінність, психологію покупок та наших рішень. Кожна стрічка допоможе купувати речі усвідомлено та з розумінням, чи вами не маніпулюють.
«Кредитні пройдисвіти» (“Une année difficile”), 2023
Двоє друзів Бруно та Альбер уже давно погрузли у великі борги. За ними бігають кредитори, банк заблокував рахунки, а головних героїв відправили до групи анонімних шопоголіків. Без грошей, роботи й засобів для існування хлопці помічають акцію протесту екоактивістів, де розливають безкоштовні напої, роздають їжу.
Альбер та Бруно долучаються до протесту проти глобального потепління й надмірного споживання. Ось тільки хитрі плани й чергову шахрайську схему задля вигоди руйнує кохання.
«Погані домогосподарки» (“Queenpins”), 2021
40 мільйонів доларів заробітку завдяки промокодам з щоденних газет — звучить неймовірно. Та саме ця схема дозволила домогосподарці Конні та її подрузі-блогерці ДжоДжо відчути себе багатіями: купувати дорогі речі, літати на приватному літаку, відвідувати дорогі ресторани. Жінки кидають виклик корпораціям і власній бідності, але на слід шахрайок виходить агент із запобігання збитків.
«100 речей і нічого зайвого» (“100 Dinge”), 2018
Пауль і Тоні — двоє друзів, які мріяли про розкішне й успішне життя. За крок до багатства вони вирішують укласти парі та відмовитися від усіх матеріальних благ та купи речей. Так хлопці намагаються довести, чого варті без статків і дорогого майна. Щодня вони можуть забирати всього одну річ назад.
Усе йде добре до знайомства з Люсі. Пауль і Тоні обидвоє закохуються в неї та з усіх сил намагаються здивувати дівчину, не маючи коштів і звичних речей.
«Зізнання шопоголіка» (“Confessions of a Shopaholic”), 2009
Смішний та милий фільм на основі романів Софі Кінселли. Головна героїня Ребека — журналістка, яка не може пропустити ні один розпродаж. Усі шафи в квартирі забиті купою одягу та аксесуарів, дівчина не може сплатити за оренду, бо усі гроші витрачає на нові речі. Врятувати її від боргів може тільки нова робота в модному журналі, про який Ребека марить. Однак, вона плутає призначення листа й випадково потрапляє до журналу про економію коштів.
Так дівчина в зеленому шарфі починає писати, як заощаджувати та керувати фінансами, при цьому маючи 9 000$ боргів. Хоча обман дівчини в «експертності» у сфері фінансів розкрили, робота й нове кохання переважили зацикленість на покупках.
«Сім’я Джонсонів» (“The Joneses”), 2009
Хто хоча б раз не бажав стати таким, як члени успішної та заможної родини? Як Джонсони, які недавно переїхали до містечка. Ідеальна родина з двома дітьми-янголятами сколихнула життя в провінції. Тепер усі хочуть креми, як в Джонсонів, такі ж ключки для гольфу, унікальні кросівки й супер телевізори.
Ось тільки зовнішня бездоганність оманлива, бо вдавана сімейка насправді складається з рекламних агентів, які просувають товари через… заздрість. Фільм старий, але з кількістю реклами в блогерів та популярності мільйонників, які рекомендують будь-що за оплату, стрічка й досі актуальна за сенсами.
«99 франків» (“99 francs”), 2007
Сатира про рекламника-генія Октава Паранго, який може продати будь-що будь-кому. Його ролики, слогани, рекламні кампанії завжди спрацьовують і потрапляють у серце й думки споживачів. Октав успішний, має величезний заробіток, дозволяє собі лаяти керівників і спізнюватися.
Однак, в один переломний момент його дівчина завагітніла, ще й ролик авторства Октава не сподобався директору відомої компанії. Головний герой розлючений на весь світ і змінює правила гри: тепер він хоче зруйнувати зсередини імперію брехні в рекламі, яку сам і будував роками.
«Чого хочуть жінки» (“What Women Want”), 2000
Нік довгий час працює в рекламній агенції та дуже чекає на підвищення до креативного директора. Але замість нього призначають Дарсі в надії перебороти кризу. Головний герой хоче довести свою цінність, і життя дарує цю можливість незвичним способом. Нік пережив електричний розряд — і тепер він чує думки всіх жінок. Це допомагає порозумітися з колегами й нарешті зрозуміти, що в маркетингу так важливо чути споживача!
Чорна п’ятниця з’явилася в США в 1960-их роках як період знижок між Днем подяки та Різдвом. Але зараз Black Friday — часто лиш додатковий привід ажіотажу. Тому ретельно підготуйтеся до шопінгу, купуйте справді потрібні речі й подарунки, не відходьте від списку покупок. Що може статися без плану, добре знають герої фільмів із нашої добірки. А ви посмійтеся, розберіться з цікавими методами продажів та зосередьтеся на своїх істинних мріях!